Hotel review - feketén-fehéren concierge - 2013.09.02. 16:24

Review őrületben

élünk, nem vitás. A TUFI szerzője nem hisz a review-kban, de ezzel kb. elmehetek a picsába, ha a Google imádja, az internetre rászabadult, Facebookon szocializálódott, a web szépségeit felfedezni képtelen öklendező tömeg viszont odavan ezért, és szinte feltétel nélkül elhisz mindent. Naná, ha a chemtrailsben hisz, miért ne hinné el például azt a sokkal földhözragadtabb véleményt, hogy direkt gonosz emberek dolgoznak egy szállodában.

Mit nem tartalmazhat soha egy review?

A vendéget biztosan nem érdekli, milyen gazdálkodást folytat egy szálloda. A vendéget az érdekli, hogy tisztaság legyen, kényelem, jó ízek, és a wellness legyen elsőrangú (hiába, hogy legfeljebb 30 percet időzik a medencében, azt' kész - majd megveszek, hogy lássak végre egy országos Kneipp-taposó vagy Infrakabin kihasználtsági adatot). Meg persze a grátiszok, apró, jóleső figyelmességek (welcome drink, drága alapanyagok dögivel a svédasztalon, pazarló energiagazdálkodás a kényelem érdekében stb.). Ezekről azt kell tudni, hogy azért temérdek pénzbe kerülnek.
Már egy komoly wellness (a wellness a hotel azon része, ahol ömlik kifelé a pénz energiára, vízre stb., ahol ömlik befelé, az a szoba) is megoldhatatlan helyzetbe hozhat gazdaságilag egy nem kellően előkészített projektet. Száz szoba alatt nem biztos, hogy ki lehet termelni egy menő wellness részleget.
Száz szoba alatti, független (a láncok nagy foglalkoztatók, nagy adózók, a hivatalok mindennapos "ügyfelei" - fehérek is) egységeknél szinte biztosak lehetünk abban, hogy jelentős fekete gazdálkodás zajlik a szállodában (a bérek egy része zsebbe fizetve, szelektív számlaadás, ügyes beszerzések).
Ahol ráadásul még a fent említett kedveskedésekből is bőven jut, biztosak lehetünk abban, hogy az adófizetőktől ellopott pénzen dőzsölünk.
Félreértés ne essék: jó szolgáltatást lehet nyújtani "fehér" háttérrel is, de irgalmatlanul nehéz. Elismerő review-hoz pedig már bőven elég néhány, az adófizetők által finanszírozott habzsidőzsi.

A fekete gazdálkodásból a fehérbe áttérő egységnél pedig - bár objektív minőségromlás nem következik be - bizony megjelennek a vendégpanaszok és a negatív review-k.
Hogy hová tűnt a kaviár a svédasztalról. Miért nincs már ingyen kávé.
Hát hol lenne bazmeg, a személyzet TB-jét zabáltad fel korábban, édespofa, de jó volna ezt válaszolni.

"Drug works but it has long-term consequences"

A jó hír az, hogy az idő valamiért a tisztességes üzleteket igazolja. A ma már országos tényezővé váló banki "szállodavállalatok" egységei mind bedőlt hitelű, elfeketézett, szétlopott egységek, akikről nem is gondolta volna az ember, hogy tönkremehetnek, hiszen mind igazi menő hely volt - a vendégek szerették őket legalábbis. A bankok által megbízott új üzemeltetők pedig keservesen szívnak amiatt, hogy képtelenség minden ízében ugyanazt a színvonalat biztosítani fehéren. 

 

A TUFI határozottan üdvözli az online pénztárgépek korát.

A bejegyzés trackback címe:

https://tufi.blog.hu/api/trackback/id/tr365489357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


Utolsó kommentek





süti beállítások módosítása