BN: - Kezdjük itt. Hogyan látjuk a hazai szálláshonlap-helyzetet? Miért olyan sötéten?
CC: - Sötéten látjuk? Igen. Három csoportba sorolnám. A tök egyszerű, a "Magdi néni fia úgyis informatikus" által összedobott szájttal kezdődik, van a tulajdonos kedvence, a csilivili flash meg van a tisztességes kategória. Azt gondolom, hogy az elsőnél még mindig jobb használni valamelyik katalógusoldal ránkmutató aloldalát.
BN: - A katalógus vs. saját oldal dilemmája régi dolog. A jó katalógusokból hiba kimaradni, erről majd bővebben akkor. A saját oldalnak 3 dolgot kell tudnia csípőből, címoldalon: mit, hol, mennyiért: fotó, térkép, árak-csomagok.
CC: - Bizony. Mindezt egyértelmű, azaz egy internetikailag újszülött, mondjuk egy nyugdíjas számára is érthető módon kell navigálhatóvá tenni. És nem árt a redundancia. Ha nyugdíjasunk véletlenül egy tavalyi hírünkre érkezik meg, a mit, hol, mennyiért onnan is megtalálható legyen, továbbra is könnyen. Ezek a "júzer" oldali fontosságok, akkor menjünk ezen végig először - hiszen a vendég az első!
BN: - Bezony, érdemes belátni, hogy az alapinformációkat kell jól érthetően tálalni, a művészet nem ide való. Képzeljük el egyszeri látogatónkat, akinek 10 szálláshely 10 féle weboldalát kell feldolgoznia. Az olaszországi Velence hoteljeinek oldalait érdemes megnézni: rosszmájúan tökegyforma mind, a vendég szempontjából pedig jól áttekinthető.
CC: - A funkció és a szépség dilemmája. A Burj al Arab esetében indokoltnak tartom a csilivilit, de a www.spirithotel.hu talán elhamarkodta ezt egy kissé. De egyetértek, nem szabad, hogy honlapunk szubjektív értékrend és a jújdeszép áldozata legyen. Én hangot sem tennék alá, mi van, ha a kicsit netezgető pénzügyes gépén felharsan az indulónk - nem győzi kinyomni az oldalunkat. Bano, amúgy te vagy a szakember, van csodarecept?
BN: - Az ötcsillagosok szerintem megérdemlik a flancot, khm, elegáns megjelenést. Ott már nagyonnagy részben komoly fílinget ad el az ember (ezt is lehet persze gyengén megvalósítani). A szálláshelyek derékhadánál azonban ez csak gátolja az eligazodást. Ez egyébként a katalógusok sikerének titka is. A saját honlapnak azonban leginkább hangulatot kell teremtenie, de azt nem öncélúan (pl. hangaláfestés).
CC: - Eszembe jutott egy jó. Vegye számba a hotelier, hogy a napi e-mail és telefondömpingben mik érdeklik az embereket. Ha ezek a nyitóoldalán is megvannak, nagy baj nem lehet. Ha épp a Valentin a menő, nem árt, ha van pár szó arról is. Azaz aktualitásokban is kell gondolkodni.
BN: - Itt fogtuk meg talán a dolog lényegét. A saját weblap lényege a gyakori frissítés-frissíthetőség és a teljesen kötetlen megjelenési lehetőség, szemben a katalógusokkal vagy a PPC-vel, amik célja a figyelemfelkeltés, és amik látogatottságot szállítják.
Kisokos: Szálláshely saját honlapja
Bánóczy Zoltán
- 2009.02.12. 13:50
A bejegyzés trackback címe:
https://tufi.blog.hu/api/trackback/id/tr24938944
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.