A Nemzeti Turisztikai Bizottság ez évben is meghirdeti a Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázati programot szállodák és éttermek részére. A díj garanciát ad arra, hogy az adott szolgáltató valóban megfelel a kategóriáján belül elvárható követelményeknek. Elnyerése elősegíti a szolgáltató piaci pozíciójának megtartását, kiszélesítését és komoly szakmai presztízst jelent. A programot 2007-ben a HOTREC (EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta és 2Q-ra minősítette. Ez jelentős nemzetközi elismerést tükröz, mert a Magyar Turizmus Minőségi Díj egyben az európai kritériumokat igazoló 2Q jel használatára is jogosultságot ad. Az elmúlt évben közel 150 kérdéssel bővülő Szakmai Önértékelési Lista- a felmerült igényeknek megfelelően- az eddigieknél részletesebben vizsgálja a gyógy, wellness és konferencia szállodákat. A Magyar Turizmus ZRt. honlapján, kiadványaiban és napi televiziós ajánló műsorában kiemelt megjelenést biztosít a Díjat elnyert szolgáltatóknak.
Amikor a Nemzeti Turisztikai Bizottság elnöke kihirdeti a szakmának a Magyar Turizmus Minőségi Díj díjazottjait, a szakma lelkesen üdvözöl, a díjazottak büszkék, a szakmai média hozza a hírt.
A Magyar Turizmus Minőség Díj egyébként egy komoly, és tényleg komoly kritériumrendszeren alapuló elismerés.
Kár, hogy a benne foglalt üzenet belterjes - milyen jó volna, ha a vendég, miközben mondjuk wellness szállodákat keres, nem csupán az áron, az azért kapható szolgáltatásokon töprengene, majd azok alapján döntene, hanem vidáman helyezne előrébb a felhívandó kis listájában egy olyan hotelt, ami büszkén hirdeti díját.