Kisokos: Szálláshelyek PPC-hirdetései Bánóczy Zoltán - 2009.02.12. 13:57

BN: - Az előző thread végén elkanyarodtunk a PPC felé. Te - mint középsúlyú PPC-vásárló -, hogy látod a PPC hatékonyságát, helyzetét? Mennyit kell vele foglalkozni, hogy megtérülő legyen? Mely típusú szálláshelynek van, illetve melynek kifejezetten nincsen rá szüksége?

CC: - Egy induló vállalkozásnak - amiből van elég, annak ellenére, hogy örökké bajban érzi magát a szakma - kötelező, nyilván, még a legáltalánosabb dolgokkal is PPC-znie, mondjuk, hogy "wellness hotel", amire van verseny vastagon, illetve a konkurens brandeket jelentő szavakra is (ezt én nem szeretem, de állítólag menő). Egy már bevezetett, és online is jelenlévő szálláshonlapot akkor PPC-znék, ha van üzenetem. Én nem a sűrű fillér, hanem a ritka forint híve vagyok. Lehet egész évben ötforintos licitekkel szédelegni a fizetett listákban a "szálloda" kulcsszóra, egy "tavaszi szünet wellness akció" témakörre felfűzött ökölcsapás PPC-ben jobban hiszek. Nyilván jobban egyezek a keresést végzők céljaival is.

BN: - Jó minőségű forgalomnak látszik egyébként a PPC-forgalom, azaz fajlagosan sok foglalás-érdeklődés jön belőle (100 látogatóból)? Mennyire elterjedt szállásadók között, hogy összehasonlítják az innen-onnan érkező látogatottságok minőségét?

CC: - Jó minőségű, de nagyon fontos szegmentálni. Más a konverziója az általános kulcsszavakra végzett kampányoknak, más a tartalmi hálónak, más az oldalcélzott hirdetéseknek. Nyilván sok múlik a "kreatívon" is. A legjobb konverziót a keresés és az oldalcélzott, nem általános típusú hirdetések jelentik, persze jó vastag klikkárral.
Látod, abban nem vagyok biztos, hogy tudják, hogy honnan...  nemhogy a minőségét. Pedig ingyenes eszközök állnak rendelkezésre...

BN: - Sokan mérik pedig Google Analytics segítségével magukat, jónéhányan hibásan. Jut eszembe: visszatérő, mondhatni hiba, hogy a főoldalukra érkezőket árirányítják például panzio.hu/ index.php-ra, és így elvesztik a panzio.hu/-ra érkező látogatók érkezési információit. Így direkt látogatóknak látnak szinte minden olyan látogatót, aki a főoldalra érkezik pl. PPC-ből, katalógusokból, vagy más weboldalakról, ahova a főoldalra mutat link).

Az oldalra célzott (placement targeted) hirdetések megérik a célzásból fakadó pluszköltségeket? Pontosabban milyen jellegű-tematikájú oldalakon érik meg?

CC: - Megérik. Nyilván turisztikai típusú oldalakkal éri meg foglalkozni, ahol a leendő vevő már szándékazonos közegben mozog.  Az iranymagyarorszag.hu jól szokott működni, de az utazzitthon.hu -t is említhetném.

BN: - Ezek az oldalcélzott hirdetések tudnak olyan minõséget és volument, mint a keresési oldalakon megjelenôk? Mert hogy a teljes ContentNetwork minőségi átlagszámai alatta maradnak a találati oldalas hirdetésekének, az elég nyilvánvalónak tűnik.

CC: - Így is van. A tartalmi háló alacsonyabb konverziót jelent. A jól kiválasztott oldalak viszont simán tudnak olyan minőséget, mint a keresések.

BN: - Volumenben is tudnak akkorát szállítani?

CC: - Hogyne. Azért ezek az oldalak már elég jól működnek, jó keresőpozíciókkal rendelkeznek. Tegyük fel, hogy van tavaszi szünetes kiemelése, hogy a példánál maradjak, valószínűleg természetes találatként jutnak erre az oldalra a látogatók. Ott a mi tavaszi szünetes hirdetésünk persze, hogy jó helyen van.

BN: - Ha jól értem, azt mondod, hogy a tartalmi hálón hirdetni   igazán akkor éri meg, ha kézzel rendesen szegmentáljuk kampányt, azaz törődni, foglalkozni kell vele.

CC: - Jóhogy. Nagyon kell ismerni az üzletünket, és tudni kell nem a  saját fejünkkel gondolkodni is - ez a legnehezebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://tufi.blog.hu/api/trackback/id/tr96938959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


Utolsó kommentek